CHECK CZECH FASHION  |

Pavlína Louženská / Marketing Manager H1.cz

11. 2. 2014 |

Pavlína Louženská / Marketing Manager H1

„Word Wizard, Startup Storyteller, Marketing Master, Creative Copywriter, Imaginative Ideamaker, Stylish Superhero“, tak se popisuje na sociálních sítích marketingová manažerka internetové reklamní agentury H1.cz Pavlína Louženská. Kromě výše zmíněného je posedlá hromaděním všech krásných věcí, zejména zahraničních magazínů a jedinečných šperků. Mnozí z vás ji jistě budou znát jako aktivní členku projektu Creative Fashion Marketing a Projekt310, který podporuje mladé návrháře, pomáhá jim s marketingem a občas si kvůli tomu nasadí i Google Glass.

#pavlinalouzenska // web / facebook / instagram / twitter /

Pavlína Louženská
Marketing Manager v agentuře na online marketing H1.cz
www.pavlinalouzenska.com

Jak bys popsala svůj styl?

Všechno, co by podle časopisu Vlasta plus-size holky nosit neměly.

Tři slova, která charakterizují to, jak se oblékáš?

Oversized too small.

Jaký je tvůj životní směr, filosofie? Co tě vystihuje a čeho se nikdy nevzdáš?

V životě mě nejvíc baví hromadění. Bot, módních časopisů, nahodile bezcenných informací, zážitků, lidí i slov. Baví mě je mezi sebou spojovat, vrstvit a čekat, jestli vznikne duha.

Sleduješ módní trendy?

Profesor Ťapťuch z UMPRUM tvrdí, že návrhář trendy znát může, marketér musí.

Sbírám módní časopisy a ročně v nich utopím desítky tisíc. A nejvíce mě baví srovnávat právě trendy, které se jednotlivé země vzaly z těch samých fashion weeků. Vezmi si zářijové číslo Vogue US, francouzského L´Officiel, britského LOVE, holandské ELLE, německé Marie Claire a porovnej si, co si vzali z těch samých přehlídek: Britové vždycky napíší, že zrovna letí péřovky a to, co nosí královna, Holanďané vyzdvihnou minimalismus s vtipem jako je Margiela, Němci estetiku Hugo Bosse a Peek&Clopenburg a Italové samozřejmě napíší, že nejlepší byli D&G, Valentino a Versace. A přitom všichni redaktoři viděli ty samé modely!

Co tě v oblékání inspiruje?

Množina jedna: Editorial v Hunger, kluk v montérkách, obleček pro psa a co měla včera na sobě Jana Mikešová, když jsme psali tiskovku k Fashion weeku. Množina dva: Je zima, mám PMS, tři schůzky s klienty a večer jdu na rande. Množina tři: Co mám zrovna čisté. Průnikem vzniká, co mám ten den na sobě.

Barva, kterou nikdy nebudeš nosit.

Věřila jsem, že oranžová. Ale pak jsem si našla Holanďana a hedvábnou sukni Calvin Klein v sample sale v NY a vše se v dobré obrátilo.

Kdo se ti vybaví, když se řekne „módní guru“?

Google tvrdí, že je to Františka Čížková. 

Časopisy popřípadě online portály, které ráda čteš?

Jej. Může být celý tento rozhovor jenom o nich? Jestli na letišti objevíte LOVE, i-D, Hunger, Style.com, Ponystep, Flaunt, AnOther, Nylon, Dazed&Confused, Wonderland, Fanstastic Man, The Gentlewoman, neváhejte a kupte si je. A k nim přihoďte všechny ze zemí, kde jste nikdy nebyli. Dělám to úplně stejně.

Z online je pro mě povinnou četbou Business of Fashion a Notjustalabel.

A samozřejmě Hospodářské noviny, Respekt, Marketing&Media, MarketingSalesMedia, Strategie, …

Bez čeho nikdy neodejdeš z domu?

Kapesníky. Mám alergii snad na všechno.

Jaký obchod často navštěvuješ, ačkoliv tam téměř nikdy nic nekoupíš?

Net-a-porter a Moda Operandi. Ale jednou to přijde.

Pavlína Louženská / Marketing Manager H1

Když jdeš po ulici, rozhodně se otočíš …?

Za každým psem. Hrozně moc chci štěňátko.

Když se otáčím za oblečením, často lidi hned stavím. Abych jim řekla, jak moc jim to sluší. Zkuste to taky. Obzvlášť pak po ránu v metru to úplně mění cizím dámám den.

Kdybys byla muž, v jakém stylu by ses pravděpodobně oblékala?

Stejně jako teď: do věcí, které mají vtip, neprasknou, když se najím, jsou z kvalitních látek a mají příbeh. (Jedinou výjimkou je Ryan Gosling. To bych chodila nahá.)

Historické období, ve kterém bys chtěla žít?

Tady a teď. Stále se učím, jak na to.

Kterou komiksovou nebo pohádkovou postavičkou bys chtěla být a proč?

Šeherezáda. Chtěla bych umět vyprávět příběhy, které mění svět.

Kdybys měla jen jeden volný den v roce, jak bys ho strávila?

Revolucí za víc volných dnů.

Když se řekne luxus ve spojení s módou – co se ti vybaví jako první?

Viz níže.

Máš ve svém šatníku něčeho tolik, že by se dalo říct, že to sbíráš?

Zajímavé šperky: prsten se sněžítkem, náramek, ve kterém jsou lyžaři, náušnice – jednorožci. A pak moje časopisy samozřejmě.

Pavlína Louženská / Marketing Manager H1

Top:

Oblíbený kousek oblečení: Dlouhá sukně na míru od Lindy Zabilkové.

Oblíbené boty: Černé chlupaté jehly z (umělého) poníka, nášlapy na kolo Specialized, stříbrné sandálky Alberta Ferretti, růžové Flinstone lodičky z Tesca…  Nikdo by neměl žádnou slečnu stavět před takovou volbu jako vybrat si jedny oblíbené boty! 

Oblíbený šperk nebo doplněk: Matka, kterou nosím jako prstýnek.

Oblíbená barva: Růžová a šedá. Jsem evidentně Skandinávec, co miluje jednorožce a třpytky.

Oblíbená knížka: Ian McEwan, Michel Tournier, Hermann Hesse: cokoliv. Z poslední doby třeba Umění cestovat od Alain de Botton.

Oblíbené CD: Co mi Dave pustí na Spotify, co hraje Sigy, co zrovna pouští Studio Brussel, co jsem ten rok viděla na Lowlands.

Oblíbená osobnost: Až vyrostu chci být jako Lucie Tvarůžková, Imran Amed, Marissa Mayer, Zaha Hadid a Madeleine Albright. V jednom.

Vs.:

KAFE x ČAJ? S rumem.

ITALSKÁ KUCHYNĚ x MEXICKÁ KUCHYNĚ?

HOROR x ROMANTICKÁ KOMEDIE? Romcom, of course. A akční filmy. Ty s Jasonem Stathamem obzvlášť.

LODIČKY x BOTASKY? Oboje.

RÁNO x VEČER? „5 is also a.m.?!“ V tom se s Bartem Simpsonem shodneme.

STÁT PŘED OBJEKTIVEM x STÁT ZA OBJEKTIVEM? Držet v ruce pero. Když jsem byla mladší, strašně moc jsem chtěla být jako Karl Rove. Psát proslovy a vymýšlet strategie, které dostanou i někoho tak tragického jako je George Bush vpřed.

TOM x JERRY? Z kreslených zvířátek má můj hlas slon Babar, strýček Fido a Fifinka.

„DRESSED UP“  x „DRESSED DOWN“)?

VÝRAZNÉ OČI x VÝRAZNÉ RTY? Zářící pleť!

KRÁTKÉ VLASY x DLOUHÉ VLASY? Musela jsem jít po dredech na krátko a už nikdy víc.

Pavlína Louženská / Marketing Manager H1

Doplň: (a proč)

Můj šatník je plný…

Příběhů. Pamatuji si, odkud mám každý svetr i ponožku, i proč jsem se do nich tehdy zamilovala. Proto tak zbožňuji návrháře: dostaneš s tím kouskem i část jejich historie.

Můj styl je výjimečný protože…

… by si mezi sebou klidně zvládli rozebrat Peneři strýčka Homeboye, Spice Girls i Nicole Kidman v Moulin Rouge. Pořád doufám, že jako Anna Wintour nebo moje babička najdu jeden střih šatů a ten budu nosit. Zatím si ani nezvládnu vzít tu samou kombinaci oblečení na sebe dvakrát za sebou. A to mě baví. Od doby, co jsme s Bárb fotily, jsem žádnou z těch kombinací neměla na sobě znovu.

PS: Můj styl výjimečný není.

Kdybych mohla, nosila bych denně…

Oblečení a boty, které mi sedí. Kvalitní materiály, střihy a nechat si upravit/ušít věci na míru je luxus, který stojí za pozornost. Vyměnit polyester za vlnu vám úplně změní zážitek ze zimy, jeden správně umístěný šev vám vykouzlí skvělý zadek a zjistíte, že v botách na podpatku se dá vydržet klidně celý den. Prvním krokem je začít se koukat na cedulky.

Nikdy bych nenosila…

Michelinské kabáty. Jakmile začne zima, vypadá Praha jako po invazi oživlých spacáků. Legíny jinam než na běhání. Džíny do kozaček. Trička Ed Hardy, kožešinové klobouky z kolekce Marca Jacobse F/W 2012, logomanii, dortové šaty, harémové kalhoty… Měla bych se jít léčit.

Často lidi na ulici zastavím, abych jim řekla, jak moc jim to sluší. Zkuste to taky. Obzvlášť pak po ránu v metru to úplně mění cizím dámám den.

Kdybych mohla ze světa vymazat nějaký módní trend, byl by to…

Viz výše.

V další módní sezóně se těším na…

Nadšení pro vzory. Konec se záplavou umravněné šedé. Chci vidět potisky! A taky moc chci, aby se vrátil sex-appeal. Aby z holek už nebyly šedé skříně, ale nádherné femme fatales, které se vznáší v hedvábných šatech, vlněných kabátek a usmívají se na auta, která je pustí na přechodu.

Kdybych dostala 100 000,- a měla je utratit za oblečení nebo doplňky, bylo by to za…

Investovala bych je do návrháře. Cca 100 000,- potřebuje začínající návrhář na to, aby mohl vytvořit kolekci, kterou ukáže nákupčím, aby na základě jejich objednávek zadal šaty do výroby a rozjel tak značku. Holkám jako jsou Karolína Juříková nebo Petra Ptáčková bych ty peníze převedla na účet hned zítra. Nejen protože dělají nádherné šaty, ale i protože vím, že by se mi ta investice bohatě vyplatila.

Co bys vzkázala čtenářům CCF?…

Oblečení od návrhářů často stojí to, co Zara, nikoho v něm nepotkáte a na rozdíl od H&M má příběh, který budete vyprávět ještě hodně dlouho.

Chcete více Pavlíny? Najděte ji! Nejen o módě píše na svém osobním Tumblr, její články o marketingu najdete třeba na webu Médiář nebo Marketing&Media. A naposledy mluvila o módním marketingu na Iconiq.

SDÍLEJTE
 


SLEDUJTE NÁS NA BLOGLOVIN' a SPOTIFY
Follow