Minulý rok se zřítila budova Rana Plaza v Bangladéši a v jejích troskách zahynulo 1133 lidí. Fashion Revolution je mezinárodní kampaň, jejímž cílem je přispět k tomu, aby byl módní průmysl krásný nejen na pohled, ale i uvnitř – etický, transparentní, udržitelný. Celosvětová kampaň vychází z jednoduché otázky – „Kdo ušil tvé oblečení?“. Zapojuje se široká škála lidí: od návrhářů, umělců až po dělníky v továrnách a média. Kampaň bude probíhat především prostřednictvím sociálních sítí, ale proběhnou také tematické happeningy v 60 zemích světa.
V Česku a na Slovensku se zapojuje také řada projektů: Czech Labels and Friends, Slovak Fashion Council, Bratislavský multifunkční prostor Kontakt a online obchod s módou ZOOT.cz. Podporu tomuto projektu zajišťuje Fashion Map. Pokud se chcete o iniciativě dozvědět ještě více, zavítejte na oficiální facebookovou stránku pro Česko a Slovensko.
A jak se můžete zapojit vy? Jednoduše. Organizátoři vyzývají veřejnost, aby si na podporu Fashion Revolution 24. dubna oblékli oblečení naruby a sdíleli fotografie na sociálních sítí. Lze zde totiž mimo jiné i označit výrobce a dotázat se tak přímo na původ daného kusu oděvu.
Vyfoťte se pro dobrou věc, jak nosíte #trikonaruby!
A podívejte se také, jak nosíme triko naruby my!