CHECK CZECH FASHION  |

Opožděný čtenář

8. 7. 2015 |

Opozdeny ctenar 1 copy

Čas od času přemýšlím nad tím, proč ještě stále kupujeme papírové knihy, katalogy a tištěné časopisy a proč si prostě a jednoduše nevystačíme s tím, co nám nabízí online prostor.

Při svém usilovném přemýšlení jsem došla k závěru, že ona papírová úchylka nepramení ani tak z touhy po poznání, nýbrž z lásky k rituálům. Časy, kdy lidé po ránu chvátali do trafiky pro čerstvé noviny a čerstvé informace, jsou ty tam. Rychlost přenosu informací z jedné části světa na druhou se blíží rychlosti raketové stíhačky, a je tedy na místě pátrat po příčinách toho, proč klasická tištěná média stále zaujímají tak podstatnou část našeho života.

Na teorii lásky k mediálním rituálům jsem přišla náhodou. Jednoho vlahého letního večera jsem se zbavena strastí zkouškového období i pracovních stresů uvelebila v křesle na terase a se skvěle vonící kávou jsem začala listovat svým oblíbeným časopisem. Po otočení několika stránek jsem ale došla ke zjištění, že velkou část textů již dávno znám. V rukou jsem totiž třímala měsíc staré vydání časopisu, jehož obsah na mě v uplynulých týdnech postupně vyskakoval z internetu. Bylo mi smutno. Těšila jsem se na odreagování, zajímavou četbu, duševní potravu. A přišlo ukrutné prázdno.

Myslím si, že syndrom opožděného čtenáře je v dnešní době velmi aktuální. Kupujeme kvanta novin a časopisů pro jejich pestré titulky, pro návykovou vůni papíru, pro slavností okamžik, který dost možná nikdy nepřijde. Ten, kdo po informacích skutečně touží, si je obratem vyhledá. Ten, kdo se nespokojí jen s jedním úhlem pohledů, půjde ve svém pátrání dál. A ten, kdo zůstane věrný rituálům, bude i nadále opožděným čtenářem

Časopis jsem odložila a vzala do ruky telefon.

SDÍLEJTE
 


SLEDUJTE NÁS NA BLOGLOVIN' a SPOTIFY
Follow

Napsat komentář

Povinné položky jsou označeny *